niedziela, 16 listopada 2014

Podróż w głąb ziemi.


Jedną z atrakcji Sovereign Hill jest wycieczka w głąb kopalni. Wrażenie niesamowite gdyż codziennie nie wjeżdża się 20-30 m w głąb Ziemi.

Na początku podróży turyści wsiadają do pociągu który wygląda jak klatka z zabezpieczaniemi. Wszystko jest przygotowane dla bezpieczeństwa turystów. Następnie przewodnik informuje żeby nie wpadać w panikę gdyż przez 5 minut będzie całkowita ciemność i faktycznie miał rację takich ciemności nie doświadczyłam jeszcze w życiu i przeszło mi na myśl że tak musi być tam po drugiej stronie życia najpierw ciemność a później dopiero robi się jaśniej.. ale nie o tym dziś będę pisać.

Przez pierwsze minuty nie widziałam dosłownie nic nawet konturów postaci a jedynie słyszałam stukot zjężdzającego  w dół pociągu i ciche rozmowy ludzi.

Moje wrażenia były niesamowite i pod świadomie szukałam ręki męża żebym mogła poczuć się bezpiecznie. Nie wiadomo kiedy pojawiły się lampki naftowe które dały nieco światła.

To jest niesamowite wrażanie mieć świadomość że jest się pod ziemią, pod ludźmi pod życiem ale tam było inne życie.. życie górników którzy w pocie czoła, szukali i wydobywali złoto, które było i jest pożądane przez ludzi...

Wycieczka ma na celu pokazać jak żyli, pracowali górnicy w XIX wieku, obejmuje ona pokazy technologii oraz sposoby wydobywania tego cennego kruszcu.

Nie jednokrotnie praca ta była niebezpieczna i wielu ludzi zapłaciło najwyższą cenę - życie. Wycieczka kończy się przejażdżką kolejką po kopalni




 Jadalnia dla górników

 Jeden z niezliczonych korytarzy w kopalni

 Stemple

 Jedna z maszyn wiertniczych

 Wagony do wywożenia skał
 

Żyła złota. Po zakończeniu objaśnień geologicznych przywodnik zapytał się:
- Czy są jakieś pytania ?
-Tak, czy można wziąć do domu- zapytał się jeden z turystów
 
 
 
 
 Przejażdżka kolejką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz