poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Odnaleziona kartka z pamiętnika...

.
                                                                                                                                                                                                                                        Freya93

W przed ostatni dzień mojego urlopu zwiedziłam Gdynię

Gdynia jest młodym miastem w porównaniu z Gdańskiem i Sopot więc nie ma tak wielu zabytków do zwiedzenia ale mimo wszystko chciałam zobaczyć to prężnie rozwijające się miasto.
Jedyną ciekawą atrakcją Gdyni to skwer Kościuszki i jak wszędzie w Trójmieście jest pełno kramów z pamiątkami   oraz wyrobami z bursztynów.
Na skwerze Kościuszki można zwiedzić Statki-muzeum "Dar Pomorza oraz" Błyskawica".
W tym dniu co byłam to można było wejść na pokład "Dar Pomorza". Kiedy byłam już na pokładzie to przyłączyłam się do wycieczki gdzie pilot oprowadzał i opowiadał historię statku po jakimś czasie jednak zdecydowałam się odłączyć i samej zwiedzić statek. Kierując się strzałkami zeszłam do maszonowni oraz do pomieszczeń gdzie są przechowywane żagle, zobaczyłam również kajuty zwykłych marynarzy jak i również mesę oficerską oraz kajuty oficerów i kapitana. Po zejściu na ląd skierowałam się w stronę akwarium ale że trzeba było długo czekać więc zrezygnowałam z zwiedzenia. 
 W drodze powrotnej skręciłam w aleję gdzie parę metrów dalej znajdowało się Muzeum Marynarki Wojennej.
Ekspozycja była na powietrzu po wejściu można zobaczyć z bliska helikoptery z II wojny światowej armaty, działa, śruby oraz pociski podwodne. Muzeum raczej jest ciekawe dla osób interesujących się historią II wojny światowej oraz militariów. Lekko rozczarowana wróciłam do domku gdy tylko odpoczęłam znów skierowałam się na plażę żeby korzystać z słońca i ciepłej wody...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz