piątek, 16 września 2011

Wczoraj pierwszy raz upiekłam ciasto po 3letniej przerwie w pieczeniu i gotowaniu. Nie ma  co już podać starszej pani do kawy pomysłów też nie miałam żadnych zajrzałam na kulinarne strony w internecie i znalazłam parę przepisów. Znalazłam najprostrzy przepis ale nie miałam śliwek więc dałam w jabłko.
Ciasto ucierane ze śliwkami
Składniki5 jaj,1/2 szklanki oleju,1/2 szklanki śmietany,4 szklanki mąki,1 i 1/3 szklanki cukru 2 łyżeczki proszku do pieczenia,cukier waniliowy,połówki śliwek (mogą byc mrożone) lub inne owoce
Ubić całe jajka z cukrem, dodać olej, śmietanę, mąke z proszkiem do pieczenia, cukier waniliowy. Przelać ciasto na wyscieloną papierem śniadaniowym formę, na wierzchu układać śliwki krojonym do góry(nie będą wtedy "tonęły"). Upiec.
Podczas pieczenia ciasta jak wkładam rzucam zaklęcie dziś powiedziałam tak:
"Niechaj ciasto pięknie rośnie 
niech zachwycają się goście
Niech dobra energia płynie 
na zdrowie wszystkich wpłynie"
Ciasto upieczone w całym domu pięknie pachnie...
Dzisiaj przywieziono babci wózek inwalidzki teraz tylko  należy ją przekonać żeby zeszła po schodach...

1 komentarz:

  1. Smakowite ciasto, może wypróbuję szczególnie, że wczoraj zamroziłam pół kilo śliwek...:)
    Ja korzystam z tej strony z przepisami, wykonałam parę i wszystkie się udały. A Twoje zaklęcie postaram się zapamiętać i uzywać :) Kocham piec i gotować :)
    Link do strony z przepisami: http://www.kwestiasmaku.com/

    OdpowiedzUsuń